Zitat von Rulfan
Beitrag anzeigen
Das äußere Erscheinungsbild der Miranda (oder Excelsior; selbes "Problem") mag ja noch fast genau das gleiche sein wie im 23. Jahrhundert, aber die bekanntesten Vertreter dieser beiden Klassen waren nicht nur im 24. Jahrhundert im Dienst, nein. Sie wurden auch ganz eindeutig im 24. Jahrhundert gebaut.
Und da liegt der Hase im Pfeffer.
Denn allem Anschein nach wurde bei der Constitution nicht so verfahren. Ich wiederhole mich kurz (aus einem anderen Thread):
Zitat von EAS:
A possible reason why the Enterprise-A and possibly other ships of the class were scheduled to be retired at the end of "Star Trek VI" can be found in the movie itself. At the initial briefing one of the admirals speaks of "mothballing Starfleet". He is certainly exaggerating, but more precisely he could refer to a bilateral arms reduction treaty. Such an agreement may easily include several ships of the Constitution class as a typical frontline type of vessels. In such a scenario Starfleet would prefer their (provisional) retirement over that of the newer Excelsior class.
A possible reason why the Enterprise-A and possibly other ships of the class were scheduled to be retired at the end of "Star Trek VI" can be found in the movie itself. At the initial briefing one of the admirals speaks of "mothballing Starfleet". He is certainly exaggerating, but more precisely he could refer to a bilateral arms reduction treaty. Such an agreement may easily include several ships of the Constitution class as a typical frontline type of vessels. In such a scenario Starfleet would prefer their (provisional) retirement over that of the newer Excelsior class.
Du tust ja geradzu so, als käme jede Miranda automatisch aus derselben Zeit wie die Reliant! Und das ist einfach unwahr und haltlos!
Es spricht absolut nichts gegen Mirandas im 24. Jahrhundert. Nur, weil wir keine Constis sehen, heißt das nicht, dass zwangsläufig auch Mirandas fehl am Platze wären.
Kommentar